~MulaKAnLah DenGaN~

~INSAN LUPA~

!!!..::bumi kini semakin tua...manusia semakin rakus menaklukinya..sistemnya sudah "out off date"..sehinggakan kapal terbang tidak boleh terbang..maka sama-samalah kita beringat dan mencri amal sebanayak mungkin..serta sama-sama memperbaiki kelemahan yang ada~::..!!!

by:moshimoshi~

Saturday, June 19, 2010

FACEBOOK MEMBIAYAI PEPERANGAN DI GAZA??

بسم الله الرحمن الريم
السلام عليكم

salam buat semua..
cik mashy telah menerima pesanan dan cerita dari seorang sahabat..

p/s:
Tidak heran kalau di tahun 2008 facebook meraup keuntungan 300 juta dollar amerika karena lebih dari 140 juta user aktif di seluruh dunia dan 8,5 juta foto dimuat tiap harinya. Tapi keuntungan yang sebanyak itu digunakan untuk membiayai perang di Gaza. Benarkah?
Fakta – fakta :

1. Facebook adalah milik Mark Zuckerberg, Kalau kita membaca artikel tentang Mark Zuckerberg dalam bahasa inggris terdapat lengkap data diri si pembuat facebook ini.

2.Si pendiri sekaligus CEO facebook ini,dia adalah mahasiswa harvard university dan aktif sebagai anggota Alpha Epsilon Pi (Alpha Epsilon Pi adalah seperti perkumpulan mahasiswa yahudi di amerika utara)

3.Artikel ini ditulis serangan Israel di Gaza telah menewaskan lebih dari 600 palestinians.

4.Facebook mendapatkan keuntungan dari iklan yang dipasang, semakin banyak user dan pengunjung facebook semakin banyak pula penghasilnya.


Pernah suatu ketika..sedang Rasulullah s.a.w berkumpul di dalam satu majlis bersama para sahabat..tiba2 bergenang air mata baginda s.a.w..Para sahabat gelisah melihat sesuatu yang tidak mereka senangi di wajah Rasulullah s.a.w..Apabila ditanyakan oleh Saidina Abu Bakar..baginda mengatakan bahawa baginda terlalu merindui umatnya yang disebut sebagai ikhwannya..Para sahabat merasa irihati sehinggakan Saidina Abu Bakar sekali lagi bertanya Rasulullah s.a.w.."Bukankah kami ini ikhwanmu?.."Rasulullah s.a.w menjawab.."Tidak,kamu semua adalah sahabatku..ikhwanku adalah umatku yg belum pernah melihatku tapi mereka beriman dan sangat mencintaiku..Aku sangat rindu untuk bertemu mereka.." Sama-sama kita perbanyakkan selawat.

p/s: peringat ini khasnya untuk diri ini sendiri dan sahabat2 amnya...semoga dilimpahkan taufik dan hidayat olehNYA..ameen..

والسلام

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...