~MulaKAnLah DenGaN~

~INSAN LUPA~

!!!..::bumi kini semakin tua...manusia semakin rakus menaklukinya..sistemnya sudah "out off date"..sehinggakan kapal terbang tidak boleh terbang..maka sama-samalah kita beringat dan mencri amal sebanayak mungkin..serta sama-sama memperbaiki kelemahan yang ada~::..!!!

by:moshimoshi~

Friday, January 14, 2011

~2011~ cabaran makin hampir...

بسم الله الرحمن الرهيم
assalamualaikum semua.... haaaaaaaaaaaaaaaah........subhanallah....cik mashy mengeluh bukan bermakna cik mashy mengeluh dengan takdir Allah....tp just nak release tensyen...lau pecaya..cuba buat...pasti rasa lapang..xbanyak sikit pun pasti rasa....okey la...stright to the point la...da tak tau nak type apekan coz da lama tak up date blong yang tak seberapa nie...hehe... (1/1/11...alamak...kalau dah ikut tahun..aku da umur 21....banyaknye cabaran yang akan aku tempuhi dan lalui...aku akan menghadapai peperiksaan yang digeruni bagi pelajar jururawat iaitu LJM...dengan LJM lah kedua2 kaki ku akan melangkah ke alam pekerjaan...jika diazinkan...sejak aku lahir samapailah sekarang aku sentiasa berbantung dengan mak dan abah ku...along ku..dan adik2 ku....aku menangis,sedih,gembira...aku call mereka2 semua...semakain hampir untukm aku melangkah ke alam dewasa...tambahan pula aku sangat sensitif sekarang aku pun tak tahu kenapa...sampai mak aku pun banyak kali nasihat...supaya kuatkan semangat...macam mana aku nak berubah ni...mampukah aku?????....) kalau sahabat nak tahu...itu lah perkara yang sering bermain difikiran cik mashy....duk sorang2 termenung..hehehe...sedih pun ada...takut pun ada...sekarang dah semester 6..kurang 5 bulan cik mashy akan menempuh peperiksaan LJM tu...semoga Allah memudahkan urusan...kuatkan ingatan cik mashy yang lemah...kuatkan semangat yang cepat goyah nie...serta yang paling penting...jadikanlah diri ini sebagai wanita yang solehah..yang menjaga pakaiaannya...perwatakannya..percakapannya..pergaulannya dan yang utama mentaati ibu bapa...Ameen ya RAbb.... dalam fikaran cik mashy sekarang...cik mashy tak akan mampu membalas jasa mak abah...tapi cik mashy akan usahakan memberi yang terbaik untuk mereka...sesalu bila pergi dengar tazkirah2..ikuti usrah..ustaz ustazah pesan mintalah keredhaan dari ibu bapa...'sesungguhnya redha Allah terletak pada redha kedua ibubapa'...terasa sangat bila dengar ayat macam 2... uishhh...banyak lagi nk type nie...tapi tibe2 plak cpu nie block pulak...hehe..
la baksa...insyallah kalau cik mashy ade masa untuk meluahkan sedikit tensyen ini...kita jumpa lagi...Assalamualaikum semua..semoga Allah bersama kita dan semoga dikuatkan iman kita...Ameen...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...